Tot een half jaar geleden had ik nog geen Netflix account, maar sinds ik dit heb is mijn leven echt een stukje leuker geworden! Op dit moment kijk ik zes verschillende series tegenlijk en ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik kan gerust zeggen dat ik onwijs verslaafd ben, en ik weet niet of ik ooit nog zonder Netflix kan. Anyways, vandaag deel ik mijn favoriete series op Netflix, zodat jullie net zo verslaafd worden als ik ;)
Vandaag deel ik alleen mijn favoriete series op Netflix, maar als jullie een apart artikel willen van mijn favoriete films kunnen moeten jullie even een comment achterlaten! 

Pretty Little Liars

Na de dood van hun beste vriendin Allison scheidden vier vriendinnen van elkaar, de dood van hun vriendin vinden ze moeilijk te verwerken. Als school weer begint komen de vriendinnen weer op elkaars pad en krijgen ze steeds dreig sms'jes van '-A' die dreigt al hun diepste geheimen naar buiten te brengen als de meiden niet doen wat A zegt. Het gekke is?, dat alleen hun dode vriendin Allison die geheimen kon weten. Wie is A? En is Allison nog in leven?

PLL was de serie die ik het eerste keek op Netflix. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten, maar ik heb binnen ongeveer een week 1 seizoen gekeken. Gelijk bij de eerste aflevering word je opgezogen in alle leugens en geheimen. De leukste afleveringen zijn Halloween specials en season finals, die zijn het meest intens van allemaal. Nu, 5 seizoenen verder, weet ik nog steeds niet wie A is en soms maakt het me nog steeds nieuwsgierig. Ik ben er nu niet zo verslaafd aan omdat ik al nieuwe liefdes heb ontdekt. Toch is deze serie geweldig en prima om mee te beginnen.


Flikken Maastricht

De twee hoofdpersonen Eva van Dongen en Floris Wolf zijn twee rechercheurs die levensgevaarlijke zaken onderzoeken met veel spanning. Meestal is dit een moordonderzoek of een cold case die wordt heropend. Terwijl hun collega's Marion Dreesen en Romeo Sanders afgaan op wat kleinere zaken. Meestal wordt er een verband gelegd tussen de zaken van de rechercheurs en de politieagenten. Ook speelt het privé-leven van de hoofdpersonen en grote rol in deze serie, waar humor goed in is verwerkt.

Flikken Maastricht is echt zo'n typische serie waarbij je ondertussen nog even je nagels kan lakken, of je Instagram kunt checken. Het is een serie die leuk is om naar te kijken, maar niet al te ingewikkeld. Zo hoef je niet constant op te letten, en omdat het Nederlands is kan je ook zonder te kijken nog wat snappen van het verhaal. Ik kwam op deze serie ongeveer twee jaar geleden, toen zag ik het een keer op TV. Sindsdien heb ik elke aflevering minimaal 5/6 keer bekeken. Ik weet niet wat het is, maar ik voel gewoon een soort van band met Eva en Wolfs (dit klinkt vast heel raar). Ook al is het acteerwerk zeker niet al te goed is het gewoon een serie die lekker wegkijkt en niet al te ingewikkeld is. Overigens ben ik heel blij dat ze recentelijk de Telivizier ring hebben gewonnen! :)



Gossip Girl

Gossip Girl is een serie die het verhaal verteld van de Upper East Side van New York. Het leven draait allemaal om de vier hoofdpersonages, die tieners zijn. Deze personages staan op het punt belangrijke beslissingen te maken die de rest van hun leven bepalen. Gossip Girl heeft het niet zo op de Upper East Side en probeert het leven van de tieners zuur te maken. Vieze roddels, schandalen en geheimen zetten het leven van Serena, Blair, Nate en Chuck in de schijnwerpers.

Oh, how I love Gossip Girl. Ik kan de intro inmiddels wel dromen "Gossip Girl here, your one and only source into  the scandelous life of Manhattans elite". Ik vind het systeem hoe Gossip Girl achter alle geheimen komt geweldig, en ben echt benieuwd wie het is. Ik weet het namelijk nog steeds niet. Ik ben nu aangebroken bij het laatste seizoen, en deze heeft gek genoeg maar 10 afleveringen (?!) Ik probeer nu maar 2 afleveringen in een week te kijken omdat ik anders zo snel klaar ben :( Dat zegt wel genoeg denk ik!

Vampire Diaries

In de Serie volg je Elena Gilbert die samenwoont met haar tante en haar broertje Jeremy. Nadat hun ouders zijn verongelukt in een auto ongeluk heeft de tante de voogdij over hun gekregen. De serie speelt zich voornamelijk af in Mystic Falls, een stadje met een bovennatuurlijke geschiedenis. Als het schooljaar begint is er een nieuwe student; Stefan Salvatore. Stefan en Elena voelen zich tot elkaar aangetrokken, niet wetende dat Stefan een vampier is.

MY LATEST OBSESSION. Ik was er aan begonnen en het leek zo saai en langdradig. Een lovestory tussen en vampier en een doodnormaal meisje, maar het werkt niet. Langzamerhand krijgt iedereen een rol in het verhaal en voordat je het weet zit je op je kamer opgesloten met chocolade. Oke misschien ben ik de enige die dat heeft. Oops. No, but serious. Ik ben echt verslaafd en elke aflevering is onwijs spannend! Zeker een aanrader!


Dit waren mijn aanraders op Netlfix! Zoals je hebt kunnen lezen ben ik onwijs verslaafd aan Vampire Diaries op het moment, maar het komt wel in fases. Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen met wat nieuwe series te vinden. Als je geen Netflix hebt, kan je al deze series ook terug kijken op primewire.ag. Wel heb je dan heel erg veel reclame en pop-ups, maar ik snap dat je geen 8 euro per maand wil uitgeven aan Netflix.

Lots of love,

Fleur

Wat te kijken op Netflix?

Posted on

maandag 10 november 2014

Leave a Reply