Hoewel ik twee artikelen terug nog heel erg vrolijk deed over de herfst, weet ik dat er ook een heel aantal mensen last hebben van een dipje naarmate het herfst/winter wordt. Zelf voel ik dit ook wel een beetje maar ik heb in de loop der tijd wat dingen ontdekt die voor mij erg goed werken, en misschien helpen ze jou ook wel? Daarom ga ik het hebben over een paar tips tegen een dipje als het weer wat kouder word.

tuva malmo -

Als je nog niet alle leuke trends en musthaves voor deze herfst heb gezien kan je hier klikken om die te bekijken, misschien vrolijken die je al een beetje op! Laten we maar beginnen met tip nummer 1.

Plan wat leuke dagjes uit met je vrienden of familie

Het lijkt heel erg simpel, en dat is het ook maar het helpt ontzettend! Een beetje afleiding kan absoluut geen kwaad, en het is altijd gezellig om even de Starbucks naar binnen te glippen en de pumpkin spice latte te bestellen, toch? Het hoeft trouwens niet perse een dagje uit te zijn, je kan tijdens dit druilerige weer ook besluiten om een marathon van jullie favoriete serie te kijken. Of bijvoorbeeld elkaar nagels lakken en praten over jullie dagelijkse ergernissen. Als het maar een beetje afleiding is en je er een gezellig dag van maakt!

Ga buiten lopen

Dit klinkt als een hele rare tip, want je wilt juist binnen zijn als het weer vies en nattig is. Maar als het even niet regent en je niet half dood vriest buiten, pak dan een momentje voor jezelf. Zelf doe ik dit regelmatig en het helpt om even te lopen, of desnoods te fietsen. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit waar, als het maar een beetje rustig is en op jezelf kan zijn. Even een uurtje of twee rondlopen en alles op een rijtje zetten, zo houd je alle chaos in je hoofd een beetje in bedwang. Als je bijvoorbeeld een hond hebt kan je een groot rondje met hem gaan lopen en na een uurtje weer terugkomen.

Follow me on instagram : kimyail

Youtube / Netflix

Als het keihard aan het regenen is pak je een heerlijk kleedje een neem je een avondje voor jezelf (klik hier voor een uitgebreid artikel hierover). Zet je iPad neer en ga gewoon lekker naar al je gemist YouTube video's kijken, even over niks nadenken met het tikkende geluid van de regen op de achtergrond. Als je al je YouTube video's hebt gekeken ga je over op Netflix, kijk 1,2 desnoods 10 afleveringen van je favoriete serie! Hier wordt ik persoonlijk altijd heel erg gelukkig van.

Een warme douche

Het is zo onwijs makkelijk, maar neem gewoon een heerlijke warme douche. Ga er voor mijn part veertig minuten onderstaan, want ik weet hoe heerlijk het is. Was je haar met je favoriete shampoo en conditioner en pak je meest heerlijk ruikende douchegel. Je spoelt de dag heerlijk van je af en daarna zal je je als herboren voelen.

🛀🛀🛀

Download herfst muziek

Nu denk je misschien: Fleur, herfst muziek? Wat? Maar echt, kijk bijvoorbeeld op Spotify naar speciale fall playlist en zoek op 8tracks op de zoekterm fall en je krijgt genoeg heerlijke muziek voor het hele seizoen lang! Ik pas mijn muziek altijd een beetje aan op het seizoen, zodat ik er ook makkelijker aan wen. Een kleine tip is ook om je dag te beginnen met zo'n playlist, zodat je de dag goed begint!

Zet veel lichtjes aan

In de zomer ben je natuurlijk gewend dat het tot 10 uur licht is en de hele dag door de zon schijnt, maar in de herfst veranderd dat natuurlijk. Ik vind het zelf ook moeilijk hoor, om niet meer zoveel licht te hebben. Zelf probeer ik altijd zoveel mogelijk lichtjes aan te zetten in mijn kamer zodat ik toch nog een bron van licht heb. Dit geeft natuurlijk ook een perfect excuus om helemaal los te gaan in het elektronica schap bij de Action ;p

Tiphaine's Diary - Switzerland based fashion blog: FRIDAY MORNING

Deal with it

Het laatste wat ik jullie wil meegeven is: je hebt geen invloed op de seizoen want ze zijn er nou eenmaal, dus maak het beste ervan! Over een half jaar begint het alweer lichter te worden en komen alle dieren uit hun winterslaap, dus don't worry!

Dit waren mijn tips op het gebied van een herfstdipje, ik hoop dat jullie hier wat uit hebben gehaald en ik jullie heb kunnen helpen! Als je zelf nog tips hebt kan je ze altijd achter laten in de comments.

Lots of love,

Fleur

Alle foto's gepubliceerd in dit artikel zijn afkomstig van weheartit.com

Hoe voorkom je een herfstdip?

Posted on

zondag 28 september 2014

Category

,

,

,

Leave a Reply