Zoals jullie weten heeft Catrice dus een nieuw assortiment en zijn er twee verschillende foundations bij gekomen. De review van de eerste foundation staat al online (klik), en vandaag ga ik de tweede en laatste foundation voor jullie reviewen! Deze zou zich moeten aanpassen aan je huid en drie verschillende functies hebben. Wat dat allemaal is lees je in deze review!



De foundation heeft een hele andere verpakking dan je verwacht van Catrice, de foundation heeft een witte kleur en een plastic verpakking. Deze ik makkelijk in te drukken als je wat vloeistof eruit wil halen. De opening is ook heel erg hygiënisch en hij lekt niet als je de dop erop draait. Verder is de tube langwerpig  en bevat 30ml aan foundation.


De innovatieve textuur met micro-ingekapselde pigmenten past zich perfect aan aan elke huidskleur en biedt een egale teint en hydraterende verzorging. Zodra de foundation in contact komt met de huid verandert de aanvankelijk zeer lichte en romige textuur in een foundation die zich aan de huidskleur aanpast met een mat effect.

Ik heb de kleur '020 Medium Skin' gekocht omdat ik dacht dat de lichte kleur net iets te wit zou zijn voor mij. De foundation is beschikbaar in twee verschillende kleuren, wat ik wel heel erg weinig vind aangezien er heel erg veel verschillende huidskleuren en ondertonen bestaan. Zelf heb ik hier totaal geen problemen mee, want ik heb een hele makkelijke huid qua foundation kleuren. Maar ik snap heel goed dat het lastig kan zijn als jij heel er licht of juist heel erg donker bent van huidskleur.

De foundation zou drie verschillende functies moeten hebben: 
  • Je kleur goed kunnen corrigeren, omdat deze foundation zich aanpast aan je eigen huidskleur.
  • Je huid goed verzorgen door de speciale bestanddelen die zich in de foundation bevinden.
  • Je oneffenheden en vlekjes corrigeren en egaliseren.



Als je de foundation op je huid aanbrengt is de kleur spierwit, en als je goed kijkt dan zie je piepkleine huidkleurige bolletjes. Deze bolletjes zullen daarna uiteen 'spatten' en zorgen voor de goede kleur. Ik merk dat de substantie van de foundation redelijk dik is en niet van mijn hand afglijd.

Toen ging ik de foundation uitsmeren en zag dat het heel erg veel was. Ik weet niet precies hoe ik dit kan uitleggen, maar als je een drupje heb zoals hierboven heb je al genoeg voor je hele gezicht. Dat geeft wel aan dat deze foundation erg zuinig is in gebruik.


zonder foundation - met foundation - complete look

Ik ben heel erg blij met deze foundation van Catrice! Ik vind het wel een innovatief idee, maar het is al wel vaker nagedaan. Ik had verwacht dat deze niet zo goed zou dekken, maar verbazingwekkend genoeg bedekt hij alle onzuiverheden die ik heb.

De Catrice 3 in 1 skin tone adapting make up is verkrijgbaar bij de Kruidvat en Trekpleister voor €6,99 (wat ik persoonlijk wel wat prijzig vind voor Catrice).

Review | Catrice 3 in 1 skin tone adapting make up

Posted on

maandag 25 augustus 2014

Leave a Reply